دانلود کتاب تحقیق نمونه سوالات دانشگاه و دبیرستان گزارش کارآموزی پروژه مقاله پاورپوینت پایان نامه
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات

اطلاعیه فروشگاه

فروش انواع تحقیق مقاله پروژه گزارش کارآموزی پاورپوينت پایان نامه نمونه سوالات دانشگاه و دبیرستان .... با تشكر از خريدتان..... در صورتی که ایمیل ندارین از ایمیل cafenet.zanjan@gmail.com استفاده نمائید.با توجه به تغییرات ایجاد شده در بانک ملی خرید زیر 5000 تومان توسط کارت بانک ملی امکان پذیر نیست برای خرید های زیر 5000 تومان لطفا از کارت های بانک های دیگر استفاده نمایید.

اقدام پژوهي اختلال يادگيري در املا

اقدام پژوهي اختلال يادگيري در املا

دانلود تحقيق

اقدام پژوهي

اختلال يادگيري در املا

 

 

فهرست

       چكيده

       تشكر و سپاسگزاري

       تقديم به

       اهداف درس املا در دوره ابتدايي

       مقدمه

       خطاهای متداول در نوشتن

       تمیز دیداری

       حافظه توالی دیداری

       حساسیت شنوایی

       شیوه های  پیشنهادی تدریس املا

       راهبرد عملی جهت تقویت درس املا فارسی دانش آموزان ابتدایی

       علل ضعف دانش آموزان در درس دیکته

       روشهاي تدريس املا

       اصول و مبانی املا
اختلالات نوشتن
طراحی مدل آموزشی املا براساس نظریه های برنامه ریزی درسی

           بررسی اجمالی نظریه های برنامه ریزی درسی
نظریه رفتاری

       نظریة موضوعی (دیسپلینی )

       نظریة اجتماعی
نظریة رشد گرا

       نظریة فرآيند شناختي

       نظریة انسان گرايانه

       نظریة ماوراي فردي

       نظریة فرآيند ديدگاهها

       جمع بندی و ارائه ی مدل های آموزشی املا

اختلال يادگيري در املا
اختلال يادگيري در املا

 

اقدام پژوهي اختلال يادگيري در املا

چكيده

بعضی دانش آموزان مدارس ابتدایی فقط در درس املاء و یک یا دو درس املاء و خواندن مشکل دارند. این دانش آموزان معمولا کسانی هستند که از نظر توانمندیهای ذهنی در سطح عادی هستند و از حواس سالمی برخوردارند و نیز اختلالات شدید عاطفی- رفتاری نداشته و همچنین از امکانات اقتصادی – اجتماعی خوبی برخور دارند. به چنین دانش آموزانی که از ویژگیهای گفته شده برخوردار باشند، کودک مبتلا به ناتوانائیهای یادگیری در املاء گفته می شود. این دانش آموزان ممکن است در سایر مهارتهای آموزشی حتی در سطح فوق العاده برتری نشان دهند. با توجه به اینکه معمولا بیان محاوره ای کلمات و نوشتن رسمی آنها در بسیاری موارد با یکدیگر تطابق ندارند، لذا برای افراد نوشتن دیکته یا املاء کار آسانی نیست. احتمالا بهره گیری از حافظه برای نوشتن یک کلمه، از خواندن آن دشوار تر است. بسیاری از کودکان در پیوند دادن میان صدا و نما دشواری دارند،آنان نمی توانند صداهایی را که می شنوند به حروف و کلمه تبدیل کنند. این کودکان در حافظه شنیداری، تشخیص شنیداری و به کاربردن تعمیمهای رابطه صوت یا املاء برای هجی کردن کلمه ها دشواری دارند. کودکی که کلمه (( کت)) را (( کد)) و کلمه (( بد)) را (( بت)) می نویسد در مهارتهای تشخیص شنیداری پایه و نیز نوشتن حرفی که نمایانگر هر صدا باشد نیاز به کار جبرانی دارد. بسیاری از کودکان به علت اشکالات تشخیص شنیداری واحدهای صداها را به طور کامل از کلمه های گوناگون حذف می کنند. کودکانی که در استفاده از رابطه صوت با املاء فاقد تواناییهای پایه هستند در هجی کردن کلمه ها به هیچ روشی متکی نیستند و اغلب به حدس و گمان توسل می جویند و چهار یا پنج نوبت تلاش برای نوشتن یک کلمه برای آنان غیر عادی نیست. سرانجام بسیاری از مبتلایان به ناتوانی های یادگیری آنچه را که می شنوند به صورت تحت اللفظی به صورت نوشتار روی کاغذ می آورند. کودکی که (( صبح)) را به صورت (( سب)) و کلمه خواهر را به صورت (( خاهر)) می نویسد، به کارگیریهای رابطه صوت را با املاء نیاموخته و احتمالا کلمه های را که از رابطه صوت با املاء پیروی نمی کنند را به مقدار زیاد ندیده است. همچنین بعضی از کودکانی که در حافظه دیداری مشکل دارند نمی توانند آنچه را که از تک تک حروف یا ترتیب توالی آنها، از طریق دیدن به خاطر سپرده اند را حفظ کنند. مثلا کودکی که کلمه (( رخت)) را (( ردخت)) یا کلمه (( مادر)) را (( مارد)) می نویسد، احتمالا در حافظه دیداری مشکل دارد. توانایی به خاطر آوردن الگوی توالی حرکت حروف، مهارت بخصوصی است که بعضی از کودکان مبتلا به اختلال یادگیری فاقد آنند، اینگونه کودکان اغلب توانایی به خاطر آوردن (( احساس جنبشی کلمه ها را ندارند، برای مثال حرکتهای دست را در نوشتن برخی کلمه ها به کلی فراموش می کنند.

 در زمینه تشخیص مشکلات دانش آموزان در املاء و همچنین تشخیص دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری در املاء، می توان از روشهای مختلفی سود جست كه اينجانبه فاطمه گنج خاني با توجه به اين كه مدت 25 سال در پايه هاي مختلف ابتدايي به امر آموزش مشغول مي باشم اين روش ها را در اين پژوهش گرد آوري كرده ام.

اختلال يادگيري در املا

نوع فايل: word قابل ويرايش

تعداد صفحات: 38

لطفاً براي مشاهده متن كامل تحقيق اختلال يادگيري در املا  ، محصول را خريداري و دانلود نمائيد

تشكر از خريدتان


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
65_603609_4482.zip88.1k





دانلود اقدام پژوهي رياضي

دانلود اقدام پژوهي رياضي دانلود اقدام پژوهي رياضي چگونه  با دانش آموزانم انگیزه تلاش را در کلاس ریاضی  پیدا کردیم؟     عناوين: توصیف وضع موجود: جمع آوری شواهد: شناسائی مشکل وعلل آن: راه حل های پیشنهادی: اجرای راه حل های پیشنهادی: تجزیه وتحلیل نتایج بدست آمده (ارزیابی): نتیجه گیری: منابع:   اقدام پژوهي رياضي توصیف وضع موجود: در سال تحصیـلی 96-95 پست بنـدی آموزش راهنـمائی ناحیه . ..... به صورت ع ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

دانلود اقدام پژوهي رياضي

دانلود اقدام پژوهي رياضي دانلود اقدام پژوهي رياضي معادله خط کلاس سوم راهنمایی   عناوين: چکیده: بیان مسئله: برخورد با مسئله: اثر بخشی راه حل: شواهد (1): مراحل اجرای راه حل: شواهد(2): نتیجه گیری: پیشنهاد: منابع:    اقدام پژوهي رياضي معادله خط اقدام پژوهي رياضي چکیده اقدام پژوهی از کلاس سوم راهنمایی مدرسه راهنمایی امام سجاد (ع) شهرستان آبیک به عمل آمد و تحقیقی که درمقابل شماست مربوط به چگونگی ارایه درس به رو ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهي رياضي

اقدام پژوهي رياضي دانلود اقدام پژوهي اقدام پژوهي رياضي ارائه راهکاری عملی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان   عناوين: گردآوری اطلاعات (شواهد 1) : خلاصه یافته های اولیه : نکاتی چند در باره آموزش ریاضی : راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی : چگونگی اجرای راه های جدید : گردآوری اطلاعات ( شواهد2 ) : نتایج: نتیجه گیری :   اقدام پژوهي رياضي گردآوری اطلاعات (شواهد 1) :  مساله عدم علاقه مندی دانش آموزان به در ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان
پرفروش ترین محصولات